Instagram, Facebook, LinkedIn, YouTube en Pinterest. Bijna iedereen brengt iedere dag tijd door op één of meer social mediakanalen. Waar je (potentiële) klant is, wil jij ook goed zichtbaar zijn. Het consequent onderhouden van social media kost tijd en vergt kennis. Laat de socialmediaspecialisten van Pencilpoint je dit uit handen nemen.
Zoek jij een...
Succesvolle social mediacampagne?
Social strategie
Waarom wil je welk social mediakanaal inzetten? Begin nooit zonder strategie. Wil je meer naamsbekendheid? Of wil je bijvoorbeeld een product promoten? Wat je doel en doelgroep ook is, onze social mediaspecialisten weten precies welke kanalen hier het beste bij passen. En hoe je deze moet inzetten. We ontwikkelen een social mediastrategie die je doelgroep bereikt, triggert én overtuigt.
Social advertising
Met social advertising adverteer je gericht op een specifieke doelgroep. Waar je moet beginnen? Dat weten wij. Door je slechts een aantal vragen te stellen. Wie wil je bereiken met je online-advertentie? Met welke boodschap wil je dat doen? En wat is hiervoor je budget? Samen maken we er een succesvolle social mediacampagne van.
Contentabonnement
Social media succesvol inzetten kan veel tijd kosten. Maar dat hoeft niet. Je kunt bij ons kiezen voor een laagdrempelig en maandelijks opzegbaar contentabonnement. Benieuwd? Lees meer over ons contentabonnement.
Social media succesvol inzetten?
Bekijk onze diensten:
Blogs & nieuwsberichten
Show je expertise en blijf zichtbaar. Houd je klanten op de hoogte van ontwikkelingen en actualiteiten.
Campagnes & advertising
Via social media kun je gericht adverteren. We ontwikkelen graag een sterke campagne of advertentie voor je.
Bereik je zakelijke doelgroep via LinkedIn. Pencilpoint neemt graag het beheer en onderhoud voor je uit handen.
Deel beelden, zowel fotografie als video, met je doelgroep. Pencilpoint adviseert je graag over de juiste stijl en het onderhoud.
Onze showcase
Onze teamleden zijn u graag van dienst:
De combinatie van de teksten van de tekstschrijvers en de beelden van de vormgevers geven de berichten de juiste uitstraling.
Nieuws
Zo haal je alles uit Black Friday
Black Friday is alweer in het vooruitschiet. Voor velen dé dag waarop ze flink gaan inslaan met ontzettend hoge kortingen. Oorspronkelijk is Black Friday ontstaan in de Verenigde Staten en werd het beschouwd als het begin van het seizoen voor kerstaankopen. In Nederland kent bijna iedereen het als de dag van vooral veel koopjes en kortingen.
Met deze 4 tips zorg jij ervoor dat je op tijd inspeelt op Black Friday en alles eruit haalt wat erin zit!
De kracht van bedrijfsfotografie
In de dynamische wereld van marketing is visuele content een cruciaal element. De kracht van bedrijfsfotografie ligt in het vastleggen van de unieke identiteit en essentie van jouw organisatie. Geen anonieme stockfoto's, maar échte karaktervolle beelden die jouw bedrijf onderscheiden van de concurrent.
Begin nu met Instagram Reels
Vergroot op een slimme manier je bereik met behulp van Instagram Reels. Het gebruik van Reels kán niet meer ontbreken in je social mediastrategie. Je bereik vergroten zonder er direct veel budget tegenaan te moeten gooien? Start met het maken van video’s.
De videomarketingtrends voor 2024
Video is inmiddels onmisbaar geworden. We zien video’s op Youtube, TIKTOK, Instagram, Facebook én dan hebben we nog niet gesproken over het inzetten van video op je website. Veel bedrijven investeren er nu al in, of moeten erin gaan investeren, om de ontwikkelingen en concurrentie bij te kunnen houden. Wij delen graag de trends voor 2024, zodat jij volledig up to date bent.
Short video’s worden populairder
We zien het nu al met regelmaat; korte video’s op platformen zoals TIKTOK, Instagram en Youtube. Ook wel ‘short video’s’ genoemd en vooral ontworpen om de aandacht te trekken en makkelijk te consumeren. Deze video’s zijn niet langer dan 60 seconden en worden vooral gebruikt om diensten en producten te promoten. We zien dat deze video’s vaak gewoonweg met de telefoon gefilmd worden en voorzien worden van muziek, trending audio en ondertiteling.
Tip: zorg altijd dat je jouw video ondertitelt. Steeds meer gebruikers spelen video’s af zonder geluid, en om deze doelgroep te bereiken is ondertiteling daardoor noodzakelijk.
Hoe speel je hierop in als bedrijf?
Het is niet gezegd dat enkel influencers goed zijn in short video’s. Zo kan het voor je bedrijf of organisatie heel waardevol zijn. Zo kun je op deze trend inspelen door je producten te laten zien, maar ook een stukje behind-the-scenes filmen of het delen van leuke feitjes.
Wat leuke feitjes over short video’s:
- 90% van de online shoppers zegt dat video helpt bij de aankoopbeslissing
- 85% van de video’s wordt afgespeeld zonder geluid
- Interactieve video’s worden steeds populairder
- 45% van de gebruikers bekijkt wekelijks meer dan een uur aan video’s op Youtube of Facebook
Smart creatie is hip
Jaren geleden zagen we de grootste filmploegen, meest geavanceerde camera’s en kostte het maken van een foto veel tijd, mensen en geld. Nu zien we dat smart creatie het steeds meer overneemt. Wat dit betekent? Steeds meer wordt vastgelegd met de smartphone, en minder met behulp van cameraploegen.
De top videotools van 2024? Dat zijn naar verwachting deze:
- Canva
- App caption (vooral voor muziek)
- AI
- Adobe
Influencers staan minder centraal
Waar de afgelopen jaren influencers een steeds prominentere rol gingen spelen binnen de content strategieën, gaat er nu een verschuiving plaatsvinden. We zien de zogeheten de-influencing trend langzaamaan opkomen en de verwachting is dat dit in 2024 nog verder doorzet.
We hebben er allemaal wel eens mee te maken; je ziet een review van een product online en je voelt direct de noodzaak om dit te kopen. ‘Je bent ge-influenced’ wordt er dan ook wel geroepen. De laatste tijd zien we juist steeds vaker op social media promoters die in de ban zijn van de-influencing.
Mensen gebruiken massaal de hashtag om een oprechte review te geven over een product die overrated is én waarom je deze dus vooral NIET moet kopen.
Het laat een hele nieuwe kant van social media zien. We zien vaak dat promoters betaald krijgen om goede reviews achter te laten, en soms… zorgt dit wel eens voor geen oprechte reviews.
Wél effectief met influencers werken?
Dit betekent natuurlijk niet dat influencers geen onderdeel meer kunnen zijn van je contentstrategie. Je kunt uiteraard nog steeds heel effectief werken met influencers, maar zorg daarbij voor een stukje authenticiteit en daarmee kwaliteit.
Werk samen met echte mensen, vaak kleine content creators met een authentiek publiek worden meer in trek. We zien ook steeds meer zogeheten ‘ronde content’, ook wel content waarbij je niet alleen de goede momenten deelt met je publiek, maar ook wanneer het iets minder gaat of wanneer dingen mis gaan.
Minder dansen en meer diepgang
De verwachting is dat in 2024 het aantal dansjes op TIKTOK plaats zal maken voor video’s met meer diepgang. Wij, de consument, nemen niet alles direct meer aan en geloven ook niet alles meer wat we zien. Er wordt plaatsgemaakt voor échte content en de dansjes zullen wat meer op de achtergrond blijven.
Personalisatie
Personalisatie, we kunnen er inmiddels niet meer omheen, maar ook in 2024 gaan we hier weer ontzettend veel van terugzien. We worden dagelijks overspoeld met content en als je niet direct opvalt scrollen mensen over je bericht heen. Personalisatie wordt steeds belangrijker; een video gemaakt voor een specifiek persoon of een specifieke doelgroep.
Je kunt dit op verschillende manieren aanpakken, waarbij je gebruik kunt maken van programma’s die op basis van je klantgegevens een profiel schetsen.
Ga bijvoorbeeld de interactie met je doelgroep aan en start een live video. Zo zorg je voor meer betrokkenheid en leer je je audience nog beter kennen.
Kunnen wij je helpen? Neem contact op!
Afmetingen social media 2024
Daar zijn ze weer! De standaardafmetingen voor de socialmediakanalen voor 2024 zijn bekend. In onze infographic vind je een overzicht van de juiste afmetingen per kanaal.
Er zijn zóveel kanalen dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet en het niet duidelijk is welke afmeting op welk kanaal gewenst is. En dan hebben we nog niet gesproken over de verschillende vormen content; video, reels, afbeeldingen, een carrousel, sliders en ga zo maar door. En hoe staat het met je profielfoto? Ook voor betaalde content zijn richtlijnen.
Wij brengen het aan de hand van onderstaande infographic voor jou in kaart.
5 Tips voor een effectieve Kerstcampagne
De tijd van de kerstbomen, gezellige lampjes en veel samenzijn met familie is weer aangebroken. We kennen Kerst als een gezellige tijd, met veel eten en cadeautjes. En dat betekent dat we ook weer een grote stijging zien bij webshops in het aantal bezoekers; men gaat weer op zoek naar de leukste, meest originele cadeaus voor de feestdagen. Het is als bedrijf goed om hierop in te spelen. Er is in deze tijd veel concurrentie en het is dus belangrijk om op tijd na te denken over hoe je dit gaat aanpakken. Wij geven je een aantal tips om zo goed mogelijk op te vallen!
Veelgestelde vragen
Wat kost het om mijn social media te laten beheren?
Wij werken met contentabonnementen vanaf €400,- per maand. Samen bepalen wij wat we binnen het contentabonnement voor je oppakken. Wil je je abonnement uitbreiden met data-analyse of e-mailmarketing? Ook dat kan. Neem vrijblijvend contact op om door te praten over je wensen en doelstellingen, dan maken wij een offerte op maat.
Ik wil graag hulp bij het opstarten van mijn social mediakanalen. Kan Pencilpoint mij daar bij helpen en hoe verloopt zo’n traject?
Pencilpoint kan ervoor zorgen dat je social mediakanalen goed en degelijk worden ingericht. Bekijk onze werkwijze op de pagina Social media.
Kan ik Pencilpoint ook alleen inschakelen voor het maken van social posts, die ik dan zelf plaats?
Vanzelfsprekend maken de vormgevers graag mooie posts voor al je social mediakanalen.
Wat houdt het contentabonnement precies in?
Pencilpoint werkt met maandelijkse contentabonnementen vanaf 5 uur per maand. Op basis van jouw wensen en doelstellingen, maken wij een contentkalender met berichten. Hierbij zoeken wij ook de juiste afbeeldingen. De klant geeft feedback op de contentkalender en wij plannen de berichten in op de juiste kanalen. Het contentabonnement is flexibel in te zetten en de uren zijn per maand aanpasbaar.
Ik heb een vraag die hier niet in het rijtje staat, wat nu?
We beantwoorden jouw vraag uiteraard graag! Neem contact met ons op via 0348 - 48 17 49, info@pencilpoint.nl of vul het contactformulier in, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.