Klanten uitnodigen voor die leuke beurs die je organiseert, een duidelijke instructievideo meesturen met je producten, of je grootste klanten bedanken met een persoonlijke video? Met de PixioCard weet je zeker dat je de aandacht trekt!
PixioCard
Een originele videokaart met jouw eigen videoboodschap
Originele videokaart met je eigen videoboodschap
Met de PixioCard geef je letterlijk en figuurlijk jouw visitekaartje af. Het is een volledig in jouw (huis)stijl bedrukte kaart met een geïntegreerde videoboodschap. Deze wordt automatisch afgespeeld zodra de kaart wordt geopend. De PixioCard is uniek dankzij de ongekend hoge attentiewaarde.
Pencilpoint is officieel dealer van PixioCard
Eén van onze vormgevers verrassen je graag met een opvallend ontwerp. Ook zorgen we voor een sterke boodschap en een snelle levering.
Tarieven en mogelijkheden PixioCard
De PixioCard is een veelzijdig product met zeer veel mogelijkheden. Naast de vele afmetingen en uitvoeringen zijn de gewenste vormgeving, content, oplage en levertijd van belang. (Bijna) alles kan! Wij overleggen graag met jou wat de mogelijkheden zijn.
Val op met een originele kaart met video
Geen enkel medium trekt zoveel aandacht bij de ontvanger als de PixioCard. Nog even enkele voordelen:
- Vormgeving volledig in jouw (huis)stijl
- De PixioCard wordt volledig full colour geprint in jouw eigen ontwerp. De kaart is afgewerkt met een luxe matte of glanzende finish. Zelfs gepersonaliseerde opdruk is mogelijk!
- Zeer breed inzetbaar
- Ook ideaal voor bijvoorbeeld een persoonlijke (kerst)groet, 'levende' visitekaartjes voor je accountmanagers en het onder de aandacht brengen van productintroducties en (werk)instructies
Meer weten over de PixioCard?
Nieuws
De kracht van bedrijfsfotografie
In de dynamische wereld van marketing is visuele content een cruciaal element. De kracht van bedrijfsfotografie ligt in het vastleggen van de unieke identiteit en essentie van jouw organisatie. Geen anonieme stockfoto's, maar échte karaktervolle beelden die jouw bedrijf onderscheiden van de concurrent.
De videomarketingtrends voor 2024
Video is inmiddels onmisbaar geworden. We zien video’s op Youtube, TIKTOK, Instagram, Facebook én dan hebben we nog niet gesproken over het inzetten van video op je website. Veel bedrijven investeren er nu al in, of moeten erin gaan investeren, om de ontwikkelingen en concurrentie bij te kunnen houden. Wij delen graag de trends voor 2024, zodat jij volledig up to date bent.
Short video’s worden populairder
We zien het nu al met regelmaat; korte video’s op platformen zoals TIKTOK, Instagram en Youtube. Ook wel ‘short video’s’ genoemd en vooral ontworpen om de aandacht te trekken en makkelijk te consumeren. Deze video’s zijn niet langer dan 60 seconden en worden vooral gebruikt om diensten en producten te promoten. We zien dat deze video’s vaak gewoonweg met de telefoon gefilmd worden en voorzien worden van muziek, trending audio en ondertiteling.
Tip: zorg altijd dat je jouw video ondertitelt. Steeds meer gebruikers spelen video’s af zonder geluid, en om deze doelgroep te bereiken is ondertiteling daardoor noodzakelijk.
Hoe speel je hierop in als bedrijf?
Het is niet gezegd dat enkel influencers goed zijn in short video’s. Zo kan het voor je bedrijf of organisatie heel waardevol zijn. Zo kun je op deze trend inspelen door je producten te laten zien, maar ook een stukje behind-the-scenes filmen of het delen van leuke feitjes.
Wat leuke feitjes over short video’s:
- 90% van de online shoppers zegt dat video helpt bij de aankoopbeslissing
- 85% van de video’s wordt afgespeeld zonder geluid
- Interactieve video’s worden steeds populairder
- 45% van de gebruikers bekijkt wekelijks meer dan een uur aan video’s op Youtube of Facebook
Smart creatie is hip
Jaren geleden zagen we de grootste filmploegen, meest geavanceerde camera’s en kostte het maken van een foto veel tijd, mensen en geld. Nu zien we dat smart creatie het steeds meer overneemt. Wat dit betekent? Steeds meer wordt vastgelegd met de smartphone, en minder met behulp van cameraploegen.
De top videotools van 2024? Dat zijn naar verwachting deze:
- Canva
- App caption (vooral voor muziek)
- AI
- Adobe
Influencers staan minder centraal
Waar de afgelopen jaren influencers een steeds prominentere rol gingen spelen binnen de content strategieën, gaat er nu een verschuiving plaatsvinden. We zien de zogeheten de-influencing trend langzaamaan opkomen en de verwachting is dat dit in 2024 nog verder doorzet.
We hebben er allemaal wel eens mee te maken; je ziet een review van een product online en je voelt direct de noodzaak om dit te kopen. ‘Je bent ge-influenced’ wordt er dan ook wel geroepen. De laatste tijd zien we juist steeds vaker op social media promoters die in de ban zijn van de-influencing.
Mensen gebruiken massaal de hashtag om een oprechte review te geven over een product die overrated is én waarom je deze dus vooral NIET moet kopen.
Het laat een hele nieuwe kant van social media zien. We zien vaak dat promoters betaald krijgen om goede reviews achter te laten, en soms… zorgt dit wel eens voor geen oprechte reviews.
Wél effectief met influencers werken?
Dit betekent natuurlijk niet dat influencers geen onderdeel meer kunnen zijn van je contentstrategie. Je kunt uiteraard nog steeds heel effectief werken met influencers, maar zorg daarbij voor een stukje authenticiteit en daarmee kwaliteit.
Werk samen met echte mensen, vaak kleine content creators met een authentiek publiek worden meer in trek. We zien ook steeds meer zogeheten ‘ronde content’, ook wel content waarbij je niet alleen de goede momenten deelt met je publiek, maar ook wanneer het iets minder gaat of wanneer dingen mis gaan.
Minder dansen en meer diepgang
De verwachting is dat in 2024 het aantal dansjes op TIKTOK plaats zal maken voor video’s met meer diepgang. Wij, de consument, nemen niet alles direct meer aan en geloven ook niet alles meer wat we zien. Er wordt plaatsgemaakt voor échte content en de dansjes zullen wat meer op de achtergrond blijven.
Personalisatie
Personalisatie, we kunnen er inmiddels niet meer omheen, maar ook in 2024 gaan we hier weer ontzettend veel van terugzien. We worden dagelijks overspoeld met content en als je niet direct opvalt scrollen mensen over je bericht heen. Personalisatie wordt steeds belangrijker; een video gemaakt voor een specifiek persoon of een specifieke doelgroep.
Je kunt dit op verschillende manieren aanpakken, waarbij je gebruik kunt maken van programma’s die op basis van je klantgegevens een profiel schetsen.
Ga bijvoorbeeld de interactie met je doelgroep aan en start een live video. Zo zorg je voor meer betrokkenheid en leer je je audience nog beter kennen.
Kunnen wij je helpen? Neem contact op!
Breng je verhaal tot leven met een bedrijfsvideo
Wil je jouw verhaal of boodschap onder de aandacht brengen op een unieke manier? Laat een bedrijfsvideo maken! Het is een kostbare investering, daar zijn wij van op de hoogte, maar het biedt vele voordelen voor je merk. Zo helpt het om klanten te informeren, loyaliteit op te bouwen en je imago te versterken. Nu we ons steeds meer online bevinden is een bedrijfsvideo hét middel om de aandacht van je potentiële klant te trekken.
Waarom het gebruik van videomarketing onmisbaar is
Hoe vaak zet jij video in binnen jouw communicatiestrategie? We zijn ons er heel erg van bewust dat video’s’ nu eenmaal goed werken. Hoe vaak kijk jij een video op Instagram, Facebook, TikTok of misschien wel Youtube? En wat dacht je van de uren voor de tv?
16 tips voor het maken van een professionele video!
Bijna 50% van de internetgebruikers zoekt naar video voordat zij tot aankoop overgaan. Video wordt 12 keer meer gedeeld dan afbeelding of tekst. En een video op je landingspagina kan zelfs leiden tot 80% meer conversie. Interessant toch? Maar hoe maak je een goede video? Er komt een hoop bij kijken, maar je kunt zelf heel ver komen als je gebruik maakt van onze tips voor de voorbereiding, het filmen zelf en het editen.
6 videoformats voor ondernemers
Video is een krachtig communicatiemiddel en is in te zetten in verschillende uitingen. Denk aan je website, e-mailing, online advertenties en natuurlijk social media. Berichten met video worden vaker gedeeld en beter onthouden. Een video maken is voor iedereen mogelijk. Met een smartphone kun je mooie, korte en krachtige video’s opnemen die je direct kunt delen met je volgers. Weet je niet wat voor soort video’s je kan maken? Pencilpoint geeft je tips.