Je hebt een website en bent actief op social media. Maar wat levert dit je concreet op? Bereik je de juiste klanten en zorg je er voldoende voor dat geïnteresseerde potentiële klanten ook daadwerkelijk jouw product of dienst afnemen? Meten is weten. Maar hoe doe je dat? Pencilpoint helpt je met data-analyse.
Zoek jij een...
Structurele data-driven aanpak?
Cijfers zonder brij
In verschillende analyseprogramma’s vind je interessante data die je inzicht geven. Denk aan Google Analytics, Google Search Console en Hotjar. Maar: hoe kun je uit deze cijfers, grafieken en tabellen de juiste informatie halen en wat kun je daar vervolgens mee?
De online marketeer van Pencilpoint weet dat. Wij analyseren maandelijks hoeveel websitebezoekers je hebt, waar zij naar zoeken en hoe zij zich op je site gedragen. Op basis van deze inzichten helpen wij je met het verbeteren van je content zodat jij nóg gerichter je klanten bereikt.
Website
Hoeveel websitebezoekers heb je gehad, welke pagina’s scoren het beste, hoe lang is men op je site gebleven, welke acties hebben zij gedaan? Vanuit welke kanalen komen je bezoekers?
Social media
Hoeveel nieuwe volgers heb je erbij gekregen, welke posts werken goed, via welke posts klikken mensen door naar je website? Hoe is je merk- of naamsbekendheid gegroeid de afgelopen periode?
Content
Hoe goed worden je blogs gelezen? Hoe goed scoor je op zoektermen op Google? Welke pagina’s stijgen of dalen in de rankings? Hoe succesvol is onze e-mailmarketing?
Wij helpen jou
We beginnen met de strategie: wat zijn je wensen? Hier koppelen we concrete doelstellingen aan. We maken een maandelijkse rapportage van de voortgang en sturen je de resultaten in een begrijpelijk overzicht. Iedere drie maanden bespreken we de resultaten en voortgang. We adviseren je over mogelijke verbeteringen of uitbreidingen en gaan hiermee aan de slag.
Grip krijgen op je online marketing?
Meer weten?
Wil je weten hoe wij jou kunnen helpen om marketingbeslissingen te nemen op basis van cijfers en niet alleen op onderbuikgevoel? Kies dan voor een contentabonnement mét data-analyse. Wij werken met flexibele pakketten om jou te ondersteunen met het creëren van online content. Neem contact op, we nemen je het werk graag uit handen.
Onze strategen zijn je graag van dienst:
Wij helpen je met je website en social media
Kun je hulp gebruiken bij het onderhouden van je website en social media? Of zoek je een bureau dat de aanbevelingen uit de analyse ook concreet vertaalt in nieuwe content of geoptimaliseerde websitepagina’s? Ook dan ben je bij Pencilpoint aan het juiste adres. Lees meer over wat wij voor jou kunnen betekenen op het gebied van websites en social media.
Wil jij ook beslissingen nemen op basis van cijfers?
"Het is interessant om te ontdekken welke onderdelen op de website goed scoren en waardevol om daar samen met Pencilpoint verder aan te werken."
Werkwijze data-analyse
Van een eerste kennismaking tot en met een opgeleverde rapportage én maandelijkse optimalisatie. De werkwijze van Pencilpoint is transparant en duidelijk weergegeven in onderstaande infographic.
Wil jij ook zo’n leuke infographic om jouw werkwijze overzichtelijk weer te geven of om de werking van jouw product te visualiseren? Die maken wij graag voor je!
Nieuws
Staat jouw bedrijf al op de Google-kaart?
Richt jij je als ondernemer op lokale klanten? Zet dan je lokale SEO goed op. Juist door lokale zoekmachineoptimalisatie kun je jouw bedrijf (letterlijk) op de kaart zetten en ben je zichtbaarder voor nieuwe klanten in je omgeving.
Start vandaag nog met Google Analytics 4
Heb je een website en ben je actief op social media, dan wil je daar het meeste resultaat uit halen. Door Google Analytics te koppelen aan je website, krijg je inzicht in alle activiteiten op jouw website. Je ziet hoeveel bezoekers op jouw website zijn geweest, via welke kanalen zij op jouw site komen en hoe zij zich op je website gedragen. Ook zie je welke pagina’s goed scoren en hoeveel conversies jouw website genereert. Hele waardevolle informatie dus voor jou als website-eigenaar.
Stimuleer interactie op social media
Je plaatst niet voor niks berichten op LinkedIn, Instagram, Facebook. Het gaat er natuurlijk om dat je berichten worden gezien en dat deze leiden tot interactie met je volgers. Dat is niet altijd makkelijk vanwege de complexe algoritmes. Hoe vergroot je toch snel en eenvoudig de interactie met of de betrokkenheid van je (potentiële) klanten? Wij zetten een aantal tips voor jou op een rijtje.
Optimaliseer bestaande content
Naast het regelmatig schrijven en plaatsen van nieuwe blogs of nieuwe pagina’s voor je website, is het erg waardevol om bestaande blogs en pagina’s te optimaliseren. Dit draagt bij aan je online zichtbaarheid.
Elise aan het woord: “Een goede online marketingstrategie helpt je groeien”
Trends. Sommige zijn tijdelijk en verdwijnen na een tijdje weer, andere luiden een nieuw tijdperk in en veranderen de manier waarop we werken. Iedere maand vertelt iemand van het Pencilpoint-team over een trend op zijn of haar vakgebied en de invloed van deze trend op de manier van (samen)werken.