Webbouwers zijn geen vormgevers. Heb jij al een goede partij gevonden die jouw website technisch bouwt en zoek jij nu nog een vormgever die voor je website een goed en creatief UX-design maakt? Dan ben je bij ons aan het juiste adres: Pencilpoint gebruikt Sketch voor het designen van websites.
Sketch design
De beste websitedesigns
In Sketch maken onze UX-webdesigners een ontwerp voor alle type websites, ongeacht het contentmanagementsysteem waarin de website wordt gebouwd. Sketch is vector based. Hierdoor blijven alle vormen schaalbaar zonder dat dit ten koste gaat van de scherpte. Zo kunnen wij tot op de pixel nauwkeurig jouw website vormgeven. Webbouwers kunnen het design dat wij maken in Sketch goed één op één omzetten naar een daadwerkelijke website. Zo heb je het beste van beide werelden.
Van basis tot eindresultaat
Het ontwikkelen van jouw website begint met het opzetten van een wireframe. Hierin werken we de reis van de bezoeker door je site schematisch uit op basis van hoe zij eenvoudig en intuïtief naar de gewenste plek kunnen navigeren. Op basis van onze UX-ervaring, adviseren wij je over de beste structuur. We delen dit met je zodat je zelf door je toekomstige website kan klikken. Klopt de opzet? Dan gaan we vormgeven.
Vormgeving op maat
In Sketch verzorgen we de vormgeving van ieder onderdeel van jouw website op maat. Van menubalk tot en met call to action-button: ieder element geven wij tot in detail vorm. Voor de overall look en feel zetten we een basis op die we na akkoord doorvoeren op alle pagina’s. Of je nu een website, een webshop of een app wil laten vormgeven: wij kunnen dit voor je designen in Sketch. En omdat je bezoekers jouw site bezoeken via verschillende devices, maken wij altijd een responsive design.
Kennismaken?
Wij hebben onze webbouwer in contact gebracht met Pencilpoint. Samen hebben zij een prachtige en goed werkende website neergezet.
Kennismaken?
Onze teamleden zijn u graag van dienst:
Waarom pencilpoint?
Ruim 20 jaar ervaring
Kennis en ervaring hebben we genoeg. Al meer dan 20 jaar helpen wij bedrijven in uiteenlopende sectoren met hun online en offline zichtbaarheid. We zorgen ervoor dat je opvalt. Waar kunnen we jou bij helpen?
Vorm én inhoud
We zijn een allround bureau. Voor elke uiting creëren we een creatief ontwerp en verzorgen we pakkende teksten. Je kunt er ook voor kiezen om het volledige beheer van je website en social media aan ons uit handen te geven.
Juiste mix van experts
Met elke vraag kun je bij ons terecht. We hebben namelijk voor elke discipline specialisten in huis die samenwerken aan het beste resultaat. Tegelijkertijd heb jij maar één aanspreekpunt. Korte lijnen: wel zo helder.
Creatief én kritisch
We gaan niet zomaar direct aan de slag. We beginnen altijd met goed luisteren naar je wensen en het stellen van kritische vragen. Als we je goed leren kennen, komen we tot creatieve uitingen die écht bij jou en je doelgroep passen.
Kennismaken?
Nieuws
Een website maken – deze functies mogen niet ontbreken
Een website wordt ook wel hét online visitekaartje genoemd voor je bedrijf of merk. Een onmisbare factor in jouw marketingstrategie. Wat typeert een effectieve website en hoe kunnen we hier alles uit halen wat erin zit? Wij delen de functies die onmisbaar zijn op jouw website.
Michelle vertelt: ‘Adverteren op LinkedIn biedt ontzettend veel mogelijkheden’
Michelle, onze Communicatieadviseur, heeft recent een interessante training mogen volgen over het adverteren op het platform LinkedIn. Een ontzettende waardevolle manier om meer bekendheid te genereren voor je merk, product of dienst, óf om nieuw personeel te werven. Wij delen de belangrijkste inzichten vanuit deze training.
Wat is het belang van een landingspagina?
Een landingspagina is, zoals het woord zelf al verklapt, een pagina binnen je website waarop websitebezoekers ‘landen’. Zij zijn op je landingspagina terechtgekomen via bijvoorbeeld een zoekmachine, de URL, een advertentie of een linkje in je nieuwsbrief of e-mail. Het voornaamste doel van een landingspagina is je bezoeker te verleiden tot conversie. Met andere woorden: bezoekers stimuleren tot een bepaalde gewenste actie.
Start vandaag nog met Google Analytics 4
Heb je een website en ben je actief op social media, dan wil je daar het meeste resultaat uit halen. Door Google Analytics te koppelen aan je website, krijg je inzicht in alle activiteiten op jouw website. Je ziet hoeveel bezoekers op jouw website zijn geweest, via welke kanalen zij op jouw site komen en hoe zij zich op je website gedragen. Ook zie je welke pagina’s goed scoren en hoeveel conversies jouw website genereert. Hele waardevolle informatie dus voor jou als website-eigenaar.
Mag je zomaar iedere afbeelding gebruiken in jouw blog of socialmediabericht?
Spendeer jij soms ook uren op het internet op zoek naar het perfecte plaatje voor jouw nieuwe blog? Om jouw artikel, flyer of blog te versterken heb je eindelijk dé foto gevonden. Maar mag je deze afbeelding eigenlijk wel gebruiken?
Daarom kiezen wij bij webdesign niet voor WordPress-websites
Voor veel (startende) ondernemers lijkt WordPress de ideale oplossing om snel, eenvoudig en goedkoop een website te (laten) maken. WordPress is nog steeds een zeer populair open-source contentmanagementsysteem. Maar daarmee ook zeer kwetsbaar. Je moet er toch niet aan denken dat jouw website wordt gehackt of dat je site niet meer werkt na een automatische update. Lees snel verder waarom wij bewust niet werken met WordPress maar met het contentmanagementsysteem Pencilblocks.
Nieuwe website? Vergeet de 301 redirects niet!
Laat je een nieuwe website maken, dan is het belangrijk om 301 redirects in te stellen. Doe je dat niet, dan verlies je de opgebouwde ranking van die pagina en komen je bezoekers terecht op een niet bestaande pagina. Helaas komen we steeds vaker tegen dat websites zijn omgezet zonder 301 redirects in te stellen. Het verlies van de ranking kunnen we niet meer terugdraaien. In deze blog gaan we dieper in op het nut en de noodzaak van 301 redirects.
Beter online vindbaar: optimaliseer de afbeeldingen op je website
Mensen zijn visueel ingesteld. Een aantrekkelijke en gebruikersvriendelijke website heeft voldoende mooie, passende afbeeldingen. Beeld maakt dat informatie beter wordt begrepen en onthouden. Google kan echter geen afbeeldingen lezen. Om een visueel aantrekkelijke én goed vindbare website te hebben, moet je de afbeeldingen op je website optimaliseren. Hoe? Pencilpoint geeft je tips.
Biedt jouw website al de beste gebruikerservaring?
De bezoekers van je website een geweldige ervaring geven en er zo voor zorgen dat zij jouw product kopen of jouw dienst afnemen. Dat is wat je wil bereiken met je website. Maar hoe zorg je er nu voor dat jouw website die ideale gebruikerservaring biedt? Daar komen de UX Designers en tekstschrijvers van Pencilpoint in beeld.
Een goede website is meer dan alleen een mooie en opvallend vormgegeven website. Een goede website biedt de bezoeker en potentiële klant een goede gebruikerservaring. Je moet weten wie je klant is, maar ook hoe een goede website eruitziet die bij je klant aansluit.