Je klanten snel, direct en zonder veel kosten bereiken. Dat kan eenvoudig met een e-mailnieuwsbrief. Wil je weten hoe jij succesvolle nieuwsbrieven opzet? Of zelfs een e-mailfunnel? Pencilpoint helpt je graag!
E-mailmarketing
Wil jij succesvol aan de slag met e-mailings?
Begin met een plan
Denk voor je begint met het opzetten van je e-mailnieuwsbrief na over wat je wil bereiken met een nieuwsbrief. Wil je dat je klanten terugkeren voor een extra aankoop? Wil je je expertise onder de aandacht brengen of wil je een product promoten? En wil je af en toe een nieuwsbrief versturen, of juist vaker en geautomatiseerd bij je klanten in de inbox-belanden.
Wie is je doelgroep? Welk probleem los jij op? In welke producten of diensten zijn zij geïnteresseerd? Hoe beter je dit in kaart hebt, des te beter je je nieuwsbrief gericht kunt sturen aan de juist personen. Stuur jij je nieuwsbrief op het juist moment in de customer-journey, dan vergroot je de kans dat jouw dienst of product daadwerkelijk wordt afgenomen.
Denk in campagnes
Met een e-mailcampagne bereik je je doelen nog beter. Denk aan een welkomst-mail en aan een persoonlijk getinte e-mail rondom een belangrijk moment zoals een verjaardag naast je reguliere nieuwsbrieven. Of volg een gerichte actie van je potentiële klant op. Je kunt deze campagnes geautomatiseerd opzetten door het inzetten van triggers. Iemand die een video bekijkt bijvoorbeeld.
Betrokkenheid vergroten met e-mailings?
Maak een nieuwsbriefkalender
Je wilt regelmatig in de inbox van je ontvanger komen met relevante informatie. Vaak begin je actief met een nieuwsbrief, maar verschuift dit al snel naar de onderkant van je to-do-lijst. Een e-mailkalender is een goede stok achter de deur. In de kalender leg je vast wanneer je de e-mailnieuwsbrief wil versturen en wat het onderwerp is. Dit is helemaal van belang als je een e-mailfunnel opzet. In je nieuwsbriefkalender zet je ook doelstellingen neer. Vind je dit lastig bepalen? Wij helpen je hier graag mee.
Snel en eenvoudig nieuwsbrieven maken
Wij werken met 2 verschillende e-mailpakketten: MailChimp en Active Campaign. Voor ad hoc of reguliere nieuwsbrieven is de gratis versie van MailChimp voldoende. Heb je meer ontvangers of heb je meer wensen? Dan kun je de betaalde versie van MailChimp gebruiken. Voor mailfunnels, werken wij met Active Campaign. Je kunt hiermee ook leadscoring toepassen. Leadscoring is een systeem dat kan bijhouden wat prospects en klanten precies op je website bekijken en aanklikken.
Welk systeem je ook gaat gebruiken, Pencilpoint maakt herkenbare templates en helpt je met het inrichten van het e-mailsysteem. Wij werken met flexibele pakketten om jou te ondersteunen met het creëren van gerichte e-mailmarketingcampagnes.
Welk pakket kies jij?
Template design
& losse e-mailings
Template opbouw voor e-mailings en/of nieuwsbrieven
- Professionele vormgeving van MailChimp templates en e-mailings
- Schrijven van pakkende teksten
- Mailings naar specifieke doelgroepen / lijsten
E-mailcampagnes
& funnels
Terugkerende e-mailings via MailChimp
- Uitdenken en opbouwen van geautomatiseerde en gepersonaliseerde mailfunnels, bijvoorbeeld voor het downloaden van een whitepaper of rondom een evenement
- Professionele vormgeving van MailChimp templates en e-mailings
- Schrijven van pakkende teksten
- Campagnes naar specifieke doelgroepen / lijsten
- Verzenden van aangevraagde downloads
E-mailmarketing
met leadscoring
E-mailmarketing in ActiveCampaign
- Uitdenken en opbouwen van geautomatiseerde en gepersonaliseerde mailfunnels, bijvoorbeeld voor het downloaden van een whitepaper, rondom een evenement of op basis van leadscoring
- Professionele vormgeving van ActiveCampaign templates en e-mailings
- Schrijven van pakkende teksten
- Verzenden van aangevraagde downloads
Leadscoring
- Leadscoring op basis van wie iemand is (functietitel/type klant/locatie, etc.)
- Leadscoring op basis van wat iemand doet (bepaalde pagina’s/video’s bekeken, hoe lang iemand online is, hoe ver iemand scrollt, etc.)
Extra modules
Optioneel toe te voegen of los af te nemen:
Aanmaken account gekozen software
€ 95,- eenmalig incl. inrichten één verzendlijst
Met de MailChimp template die Pencilpoint voor mij heeft opgezet, stuur ik eenvoudig elke maand een nieuwsbrief naar mijn klanten!
Hulp nodig?
Heb je hulp nodig bij het opzetten van e-mailtemplates? Wil je een campagne opzetten, maar weet je niet hoe? Of wil je de complete invulling van je nieuwbrief uit handen geven? Geen probleem: Pencilpoint verzorgt dit graag voor je. Neem vrijblijvend contact op om de mogelijkheden te bespreken!
Voordelen van e-mailnieuwsbrieven
- je hebt een groot bereik
- een e-mailnieuwsbrief is relatief goedkoop
- je bereikt je doelgroep snel en direct
- je kunt je nieuwbrief personaliseren
- de ontvangers zijn waardevol omdat zij al in contact zijn met je
↑ 10 tips om zelf mee aan de slag te gaan! ↑
Onze teamleden zijn u graag van dienst:
Heb jij een e-mailing template nodig?
Nieuws
Een website maken – deze functies mogen niet ontbreken
Een website wordt ook wel hét online visitekaartje genoemd voor je bedrijf of merk. Een onmisbare factor in jouw marketingstrategie. Wat typeert een effectieve website en hoe kunnen we hier alles uit halen wat erin zit? Wij delen de functies die onmisbaar zijn op jouw website.
Michelle vertelt: ‘Adverteren op LinkedIn biedt ontzettend veel mogelijkheden’
Michelle, onze Communicatieadviseur, heeft recent een interessante training mogen volgen over het adverteren op het platform LinkedIn. Een ontzettende waardevolle manier om meer bekendheid te genereren voor je merk, product of dienst, óf om nieuw personeel te werven. Wij delen de belangrijkste inzichten vanuit deze training.
Wat is het belang van een landingspagina?
Een landingspagina is, zoals het woord zelf al verklapt, een pagina binnen je website waarop websitebezoekers ‘landen’. Zij zijn op je landingspagina terechtgekomen via bijvoorbeeld een zoekmachine, de URL, een advertentie of een linkje in je nieuwsbrief of e-mail. Het voornaamste doel van een landingspagina is je bezoeker te verleiden tot conversie. Met andere woorden: bezoekers stimuleren tot een bepaalde gewenste actie.
Start vandaag nog met Google Analytics 4
Heb je een website en ben je actief op social media, dan wil je daar het meeste resultaat uit halen. Door Google Analytics te koppelen aan je website, krijg je inzicht in alle activiteiten op jouw website. Je ziet hoeveel bezoekers op jouw website zijn geweest, via welke kanalen zij op jouw site komen en hoe zij zich op je website gedragen. Ook zie je welke pagina’s goed scoren en hoeveel conversies jouw website genereert. Hele waardevolle informatie dus voor jou als website-eigenaar.
Mag je zomaar iedere afbeelding gebruiken in jouw blog of socialmediabericht?
Spendeer jij soms ook uren op het internet op zoek naar het perfecte plaatje voor jouw nieuwe blog? Om jouw artikel, flyer of blog te versterken heb je eindelijk dé foto gevonden. Maar mag je deze afbeelding eigenlijk wel gebruiken?
Daarom kiezen wij bij webdesign niet voor WordPress-websites
Voor veel (startende) ondernemers lijkt WordPress de ideale oplossing om snel, eenvoudig en goedkoop een website te (laten) maken. WordPress is nog steeds een zeer populair open-source contentmanagementsysteem. Maar daarmee ook zeer kwetsbaar. Je moet er toch niet aan denken dat jouw website wordt gehackt of dat je site niet meer werkt na een automatische update. Lees snel verder waarom wij bewust niet werken met WordPress maar met het contentmanagementsysteem Pencilblocks.