Social media effectief inzetten? Daar komt een gedegen strategie bij kijken waar je in gaat op de social media doelstellingen en hoe je deze kunt bereiken. Breng je doelgroep in kaart, denk de marketingmix uit en evalueer continue. Wij helpen je graag bij jouw socialmediastrategie en contentplanning.
Social media
Social strategie en contentplanning
Social media gericht inzetten
Het effectief inzetten van je socialmediakanalen, dat doe je door op te vallen tussen alle andere bedrijven. Een contentplanning helpt hierbij; je brengt in kaart wat je gaat delen, op welke kanalen en wanneer. Zo is niet ieder kanaal even relevant voor jouw klant én heeft jouw doelgroep misschien andere voorkeuren als het gaat om de contentvorm. Wij helpen je graag bij het gericht inzetten van je socialmediakanalen.
Wij beheren jouw social media
Consistent berichten plaatsen is essentieel om je bereik te vergroten. Ben je druk met ondernemen óf weet je gewoonweg niet waar je moet beginnen? Wij optimaliseren je socialmediakanalen, adviseren, ontwikkelen en plaatsen berichten.
Ben je nog niet actief op social media met je bedrijf? Geen probleem: dan helpen we bij het opzetten en inrichten. Voor het beheer kun je gebruik maken van ons contentabonnement. We spreken een aantal uur per maand af tegen een vast tarief. Hierbinnen creëren we de juiste content, optimaliseren we je socialmediakanalen, ontwikkelen we campagnes en analyseren we de resultaten.
Adverteren op social media?
Wil je jouw business een boost geven, een event promoten of juist nieuw personeel aannemen? Wij helpen je graag met het opzetten van een socialmediacampagne. Zo kun je nog gerichter opzoek gaan je doelgroep. Wij verzorgen niet alleen de opzet en uitvoering van de campagne, maar ook het continue monitoren, bijsturen en optimaliseren is van essentieel belang. Wij ontzorgen je volledig.
Wil je meer informatie of vrijblijvend eens een kop koffie drinken om te kijken wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem contact op!
Ook je doelgroep bereiken via social media?
Nieuws
Zo haal je alles uit Black Friday
Black Friday is alweer in het vooruitschiet. Voor velen dé dag waarop ze flink gaan inslaan met ontzettend hoge kortingen. Oorspronkelijk is Black Friday ontstaan in de Verenigde Staten en werd het beschouwd als het begin van het seizoen voor kerstaankopen. In Nederland kent bijna iedereen het als de dag van vooral veel koopjes en kortingen.
Met deze 4 tips zorg jij ervoor dat je op tijd inspeelt op Black Friday en alles eruit haalt wat erin zit!
De kracht van bedrijfsfotografie
In de dynamische wereld van marketing is visuele content een cruciaal element. De kracht van bedrijfsfotografie ligt in het vastleggen van de unieke identiteit en essentie van jouw organisatie. Geen anonieme stockfoto's, maar échte karaktervolle beelden die jouw bedrijf onderscheiden van de concurrent.
Begin nu met Instagram Reels
Vergroot op een slimme manier je bereik met behulp van Instagram Reels. Het gebruik van Reels kán niet meer ontbreken in je social mediastrategie. Je bereik vergroten zonder er direct veel budget tegenaan te moeten gooien? Start met het maken van video’s.
De videomarketingtrends voor 2024
Video is inmiddels onmisbaar geworden. We zien video’s op Youtube, TIKTOK, Instagram, Facebook én dan hebben we nog niet gesproken over het inzetten van video op je website. Veel bedrijven investeren er nu al in, of moeten erin gaan investeren, om de ontwikkelingen en concurrentie bij te kunnen houden. Wij delen graag de trends voor 2024, zodat jij volledig up to date bent.
Short video’s worden populairder
We zien het nu al met regelmaat; korte video’s op platformen zoals TIKTOK, Instagram en Youtube. Ook wel ‘short video’s’ genoemd en vooral ontworpen om de aandacht te trekken en makkelijk te consumeren. Deze video’s zijn niet langer dan 60 seconden en worden vooral gebruikt om diensten en producten te promoten. We zien dat deze video’s vaak gewoonweg met de telefoon gefilmd worden en voorzien worden van muziek, trending audio en ondertiteling.
Tip: zorg altijd dat je jouw video ondertitelt. Steeds meer gebruikers spelen video’s af zonder geluid, en om deze doelgroep te bereiken is ondertiteling daardoor noodzakelijk.
Hoe speel je hierop in als bedrijf?
Het is niet gezegd dat enkel influencers goed zijn in short video’s. Zo kan het voor je bedrijf of organisatie heel waardevol zijn. Zo kun je op deze trend inspelen door je producten te laten zien, maar ook een stukje behind-the-scenes filmen of het delen van leuke feitjes.
Wat leuke feitjes over short video’s:
- 90% van de online shoppers zegt dat video helpt bij de aankoopbeslissing
- 85% van de video’s wordt afgespeeld zonder geluid
- Interactieve video’s worden steeds populairder
- 45% van de gebruikers bekijkt wekelijks meer dan een uur aan video’s op Youtube of Facebook
Smart creatie is hip
Jaren geleden zagen we de grootste filmploegen, meest geavanceerde camera’s en kostte het maken van een foto veel tijd, mensen en geld. Nu zien we dat smart creatie het steeds meer overneemt. Wat dit betekent? Steeds meer wordt vastgelegd met de smartphone, en minder met behulp van cameraploegen.
De top videotools van 2024? Dat zijn naar verwachting deze:
- Canva
- App caption (vooral voor muziek)
- AI
- Adobe
Influencers staan minder centraal
Waar de afgelopen jaren influencers een steeds prominentere rol gingen spelen binnen de content strategieën, gaat er nu een verschuiving plaatsvinden. We zien de zogeheten de-influencing trend langzaamaan opkomen en de verwachting is dat dit in 2024 nog verder doorzet.
We hebben er allemaal wel eens mee te maken; je ziet een review van een product online en je voelt direct de noodzaak om dit te kopen. ‘Je bent ge-influenced’ wordt er dan ook wel geroepen. De laatste tijd zien we juist steeds vaker op social media promoters die in de ban zijn van de-influencing.
Mensen gebruiken massaal de hashtag om een oprechte review te geven over een product die overrated is én waarom je deze dus vooral NIET moet kopen.
Het laat een hele nieuwe kant van social media zien. We zien vaak dat promoters betaald krijgen om goede reviews achter te laten, en soms… zorgt dit wel eens voor geen oprechte reviews.
Wél effectief met influencers werken?
Dit betekent natuurlijk niet dat influencers geen onderdeel meer kunnen zijn van je contentstrategie. Je kunt uiteraard nog steeds heel effectief werken met influencers, maar zorg daarbij voor een stukje authenticiteit en daarmee kwaliteit.
Werk samen met echte mensen, vaak kleine content creators met een authentiek publiek worden meer in trek. We zien ook steeds meer zogeheten ‘ronde content’, ook wel content waarbij je niet alleen de goede momenten deelt met je publiek, maar ook wanneer het iets minder gaat of wanneer dingen mis gaan.
Minder dansen en meer diepgang
De verwachting is dat in 2024 het aantal dansjes op TIKTOK plaats zal maken voor video’s met meer diepgang. Wij, de consument, nemen niet alles direct meer aan en geloven ook niet alles meer wat we zien. Er wordt plaatsgemaakt voor échte content en de dansjes zullen wat meer op de achtergrond blijven.
Personalisatie
Personalisatie, we kunnen er inmiddels niet meer omheen, maar ook in 2024 gaan we hier weer ontzettend veel van terugzien. We worden dagelijks overspoeld met content en als je niet direct opvalt scrollen mensen over je bericht heen. Personalisatie wordt steeds belangrijker; een video gemaakt voor een specifiek persoon of een specifieke doelgroep.
Je kunt dit op verschillende manieren aanpakken, waarbij je gebruik kunt maken van programma’s die op basis van je klantgegevens een profiel schetsen.
Ga bijvoorbeeld de interactie met je doelgroep aan en start een live video. Zo zorg je voor meer betrokkenheid en leer je je audience nog beter kennen.
Kunnen wij je helpen? Neem contact op!