Playforward: “Pencilpoint denkt actief mee hoe jouw wensen en ideeën creatief te vertalen. Als je de volgende stap wil maken in online zichtbaarheid is Pencilpoint absoluut aan te bevelen!”
Playforward restyle
Playforward is specialist in videocontent. Het creatieve team helpt bedrijven, organisaties en overheden impact te maken met de kracht van film en animatie. In 2020 bestaat Playforward 10 jaar en dat feestelijke feit was reden om een nieuw logo en een nieuwe website te lanceren.
Logo afwijkend van concurrentie
De wens was om Playforward 2.0 neer te zetten. Een frisser en eenvoudiger logo met afwijkende kleuren van concurrenten. Als inspiratie leverde Playforward een beeld aan van de raceauto 2020 van Red Bull / Max Verstappen. De combinatie van het rood met een donkere kleur sprak ze aan.
Pencilpoint is op zoek gegaan naar de juiste kleuren. Daarbij is paars als basiskleur gekozen. Diverse studies hebben uiteindelijk geresulteerd in krachtige combinatie van kleuren.
Kleurenpalet
Dynamisch
Het ontwikkelde logo is dynamisch en daarmee uitstekend toepasbaar in offline en online uitingen. Het logo is in diverse varianten toepasbaar. Zo zijn de pijlen als los beeldelement sterk en herkenbaar in de profielfoto van Playforward op LinkedIn.
Spannende elementen
De huisstijl mocht wat spannender worden. Dit is goed gelukt. Door het creëren van diepte, lijkt het net of de pijlen in elkaar haken. Verder zijn alle uiteinden van de pijlen, afgeronde hoeken. Deze ronde hoeken komen terug in alle elementen van de huisstijl en de website.
Strak en toegankelijk font
Ook het font is aangepast. Hierbij zijn we dichtbij het oorspronkelijke font gebleven om de herkenbaarheid te behouden. Na een uitgebreide studie is gekozen voor het font Muli. Voordeel van dit font is dat we binnen één familie kunnen blijven: het font is geschikt voor titels, lopende tekst en is een webfont.
Website ontwikkeling
Wireframes
Om goed aan te sluiten bij de verschillende customer journeys van de doelgroepen, is er van iedere pagina een uitgebreide wireframe ontwikkeld. Vanuit de klantgedachte is hierin uitgewerkt hoe de navigatie moet zijn.
UX Design
Het hele UX proces leverde interessante discussies op met de klant: continu een compromis sluiten tussen inhoud, SEO en vormgeving. Het is heel belangrijk keuzes te maken vanuit het einddoel van de website.
Landingspagina’s
Een volgende uitdaging was het integreren van de vele landingspagina’s. Pencilpoint heeft geadviseerd over welke url’s en content moest worden behouden om de Google ranking te behouden of liefst verhogen.
Uniek scroll-effect
Playforward maakt films en animaties. Om dit aspect goed in beeld te brengen, is er een uniek scroll effect toegevoegd aan de homepagina waarbij de video in de header altijd schermvullend in beeld is.
Website
Playforward had hele duidelijke wensen en eisen voor de website. Het merendeel van de nieuwe klanten komen binnen via de website. Het behouden van de ranking was dus erg belangrijk. Playforward werkt voor uiteenlopende branches. Iedere doelgroep heeft een ander zoekgedrag.
Uiteraard moest de website passen bij het bedrijfsimago en de interactiviteit van de diensten die Playforward levert. De website is volledig custom made ontworpen en ontwikkeld in het Pencilplus contentmangementsysteem.