Hardloopevent uitdaging
Organisator Gerard Peek wilde een hardloopevenement in de zomerperiode organiseren - een periode waarin weinig tot geen hardloopevenementen plaatsvinden. Daarnaast wilde Peek vooral de hardlopers onder de vele vakantiegangers die iedere zomer naar de Veluwe komen bereiken. Een uitdaging. Gerard Peek is positief over de inzet van Pencilpoint.
"Pencilpoint maakte de Ermeloop succesvol online zichtbaar in vorm en inhoud", aldus Peek.
Facebook strategie
Pencilpoint heeft actief Facebook ingezet in de aanloopperiode van het hardloopevenement om de naamsbekendheid te vergroten. Voor ieder onderdeel hebben we een evenement aangemaakt. Op basis van mijlpaalmomenten, actualiteit en aanhaakmomenten, werd een contentkalender opgesteld. Dit vormde de rode draad voor de ontwikkelde content. De content werd geplaatst met toevoeging van een herkenbaar beeldelement, dat past binnen de ontwikkelde huisstijl.
Sponsoren en winacties
Pencilpoint legde contact met de sponoren en met andere hardlooppagina’s voor het opzetten en uitvoeren van gezamenlijke (win)acties.
Daarnaast richtte Pencilpoint diverse campagnes in. Hierin werd onderscheid gemaakt tussen de doelgroepen ‘inwoners van Ermelo en directe omgeving’ en ‘vakantiegangers’.
Succes case
Het hardloopevenement was een groot succes. Ruim 900 deelnemers met daaronder veel buitenlandse toplopers verschenen aan de start van het hoofdevenement, de 10k loop. Van de deelnemers kwam een kwart uit Ermelo en directe omgeving en driekwart van de lopers kwam van elders. Topatleet Onesphore Nzikwinkunda zette een scherpe eerste tijd neer.
Groot bereik met beperkt budget
Het bereik van Facebook was groot met de inzet van een beperkt budget. Het aantal paginavolgers is verdubbeld. Een mooie basis voor een mogelijk jaarlijks terugkerend event!