Technische ontwikkelingen staan niet stil. Sterker nog: ontwikkelingen gaan steeds sneller. Mede daarom is de gemiddelde levensduur van een website 2 tot 3 jaar. Door te kiezen voor een goed contentmanagementsysteem, voorkom je dat je iedere paar jaar moet investeren in een compleet nieuwe website.
Om online zichtbaar en vindbaar te blijven, is het belangrijk je site technisch up-to-date te houden en om de inhoud van je site actueel te houden. Ook daarbij helpt een goed gekozen contentmanagementsysteem.
Waar moet je op letten bij het ontwikkelen van een goed vindbare website?
Laadsnelheid van je website
Een website moet snel laden. Dit is belangrijk voor de bezoeker, maar ook voor Google. Websites met een hoge laadsnelheid (pagespeed), verschijnen hoger in de Google-zoekresultaten en zijn daarmee beter vindbaar.
Responsive website
Een website die er op je desktop of laptop hetzelfde uitziet als op een tablet of smartphone. Zo'n website beloont Google met een hogere ranking. Sinds 1 juli 2019 beoordeelt Google zelfs eerst de mobiele versie van een site vóór de zoekmachine de desktopversie scant.
Naast responsive websites zijn er adaptive websites. Er wordt dan een afgeleide website gemaakt van de desktopversie voor op tablet en mobiele telefoon. Deze mobiele versies van de site zijn te herkennen aan een 'm.' voor de url.
Gebruikersvriendelijkheid van je website
Je bezoeker wil snel en goed de informatie vinden die hij of zij zoekt. Een goede gebruikerservaring draagt bij in een positieve waardering van je (potentiële) klant en in conversie. Ook dit laat Google steeds meer meewegen in het ranken van websites. Hoe zorg je voor een gebruikersvriendelijke site? Naast een snelle laadtijd zijn een goed ontwerp, duidelijke structuur en passend beeld- en taalgebruik belangrijk.
Vindbaarheid van je website
Gebruik je de woorden waar jouw (potentiële) klanten op zoeken? Dan zal jouw site hoger in de zoekresultaten verschijnen. Het schrijven van goede vindbare content begint met een gedegen zoekwoordenanalyse. Door goed te luisteren naar de vragen en het taalgebruik van doelgroep en door een SEO-tool te gebruiken zoals Ahrefs, KWFinder, MOZ, SEMrush en/of Google Zoekwoordenplanner.
Contentmanagementsysteem dat bij jou past
Pencilpoint maakt websites voor zzp’ers, mkb-ondernemers en multinationals. Voor ieder type website hebben wij een passend contentmanagementsysteem. Zo betaal je niet voor functionaliteiten die je niet gebruikt of niet nodig hebt.
Een goed voorbeeld is het nieuwe contentmanagementsysteem waar wij mee werken: Pencilblocks. Een gebruikersvriendelijk systeem, responsive en SEO-technisch ingericht op de toekomst. Binnen Pencilblocks kunnen wij leuke visuele effecten toevoegen die je website net even anders maken dan die van je concurrent. De website laadt snel in en werkt goed op pc, laptop en smartphone. Wil je een eenvoudigere website of juist een hele uitgebreide? Dan adviseren wij een van de andere contentmanagementsystemen waarmee wij werken: Ziber en Pencilplus.
Kom langs en bespreek jouw websitewensen
Is jouw website 2 jaar of ouder en ben je toe aan iets nieuws? Of wil je gewoon sowieso een unieke website op maat? Neem contact op. We helpen je graag aan de website die bij jou past!