Ken je doelgroep
Het begint met je doelgroep. Hoe goed ken je je doelgroep? Welke vragen of behoeften leven er bij je doelgroep? Wat heb jij je doelgroep te bieden aan informatie? Speel hier op in! Breng een discussie op gang of bied een concreet stappenplan aan.
Plaats waardevolle content
Ga eens bij jezelf na: wat voor berichten like en deel je zelf met vrienden? Dat zijn toch berichten met inhoud die je aanspreekt, berichten die je verder helpen, berichten van bedrijven waar je je mee verbonden voelt of berichten van organisaties die je een warm hart toedraagt.
Plaats berichten op je Facebookpagina die waardevol zijn voor je doelgroep, die je volgers aanspreken en die zo waardevol of leuk genoeg zijn om te delen.
Gebruik beeld
Berichten met beeld spreken meer aan dan berichten met alleen tekst. En bewegend beeld spreekt weer meer aan dan stilstaand beeld. De meeste interactie krijg je op live beeld. Bedenk welke video’s of live uitzendingen voor jouw bedrijf zullen werken, zoals een live
“help mij bij…”- video. Of maak een opname van je bedrijfsproces (bij voorkeur met een grappige invalshoek) en laat een medewerker aan het woord om mensen enthousiast te maken zijn of haar nieuwe collega te worden.
Wij helpen!
Hulp nodig? De content creators van Pencilpoint helpen je graag en deskundig met het opstellen van een strategie en met het maken van Facebookberichten en campagnes. Of bij het inzetten van je andere social media en het verbeteren of bijhouden van je website. Kijk op de website voor de mogelijkheden en neem contact op.