De 4-1-1 regel werkt voor mij heel fijn bij het bedenken van de content.
Het is vooral belangrijk om te laten zien wat je doet en waar je enthousiast van wordt. De kennis en persoonlijkheid die je hebt laat zien hoe je onderscheidend bent van de rest. Een goede post moet niet alleen van waarde zijn voor jou als bedrijf, maar vooral voor je volgers. Ga opzoek naar datgene wat jouw volgers willen horen.
Wereldwijd zijn er meer dan 500 miljoen gebruikers op LinkedIn, dé plek om je professionele diensten aan te bieden, je volgende werknemer te vinden of om je beste content te publiceren, mits je dit natuurlijk goed doet. Wij geven jou 10 tips om je LinkedInpagina zo effectief mogelijk in te zetten.
1. Deel ontwikkelingen binnen je vakgebied of organisatie
Niets is zo interessant als het delen van actuele informatie. Zijn er ontwikkelingen binnen jouw vakgebied? Komt er bijvoorbeeld een interessant evenement aan, of is er een recent onderzoek geweest waar informatie in staat waar je doelgroep baat bij heeft? Deel het via LinkedIn en zorg ervoor dat mensen jou graag willen volgen vanwege de content die je deelt. Blijf actueel en geef mensen een reden om je te volgen.
2. Deel belangrijke mijlpalen en projecten
Grote mijlpalen zoals het aantal jaar bestaan of het afronden van een groot project zijn altijd leuk om ook op je socialmediakanalen, zoals LinkedIn te plaatsen. Geef mensen inspiratie en laat zien wat voor gave dingen jullie kunnen doen.
3. Blijf in gesprek met je netwerk
Zoek interactie met je volgers. Stel een vraag of bedenk een stelling waar jouw volgers antwoord op kunnen geven. Maak je content uniek en beantwoord bijvoorbeeld de meest gestelde vragen van je huidige klanten.
4. Bouw autoriteit op
Zorg dat je autoriteit opbouwt in het vakgebied waar jouw expertise ligt. Laat zien dat je veel kennis en ervaring hebt en geef daarmee je volgers het gevoel dat jij weet waar je over praat en hen kan helpen op het moment dat zij een vraag hebben binnen jouw expertise. Dit kun je op verschillende manieren aanpakken, deel blogsposts, onderzoeken, waardevolle inzichten uit een case study of je behaalde successen.
5. Reviews, reviews, reviews
Hoe belangrijk is het voor jou als je opzoek bent naar een dienst of product? Reviews worden steeds belangrijker en het geeft aan hoe betrouwbaar je bent. Deel Google Reviews (of verzamel deze eerst), doe een klantinterview of repost een bijdrage waarin je bent getagd. Laat zien dat huidige klanten blij met je zijn.