LinkedIn bedrijfspagina: waarom en waar begin je? - Pencilpoint
Gepubliceerd: 05-01-2018 LinkedIn is een uitstekend platform om het contact aan te gaan vanuit zowel je persoonlijk profiel als vanuit een bedrijfsprofiel. Steeds meer bedrijven - ook MKB-bedrijven - starten daarom met een LinkedIn bedrijfspagina. Een goede zet, want met ruim 6 miljoen gebruikers in Nederland staat LinkedIn op nummer twee van meest gebruikte social media-kanalen.
Gebruik de kracht van LinkedIn voor jouw bedrijf

LinkedIn biedt een uitermate geschikt platform je te profileren op basis van de expertise die jij in huis hebt in jouw vakgebied. Een goed ingezette bedrijfspagina houdt klanten, relaties en medewerkers snel en eenvoudig via één platform op de hoogte. Daarnaast zorgt een actieve LinkedIn bedrijfspagina voor een goede ranking in Google.

 

Maak jouw bedrijfspagina tot een succes – 7 tips

1. Activeer een LinkedIn bedrijfspagina. Vertel wat je doet; wat is je missie? Je visie? Welke kernwaarden passen bij jouw bedrijf? Zorg dat volgers duidelijk zien wie je bent en waar je voor staat.

2. Stimuleer medewerkers om een zakelijk profiel aan te maken op LinkedIn en zorg dat zij zich verbinden met jouw bedrijfspagina. Laat zien wie je medewerkers zijn en welk expertise je in huis hebt.

3. Medewerkers bouwen een persoonlijk netwerk op. Stimuleer hen de updates van de bedrijfspagina te delen. Deze updates worden daarmee ook zichtbaar in de tijdlijn van anderen die jouw bedrijf nog niet volgen. Je bereikt meer mensen en vergroot je naamsbekendheid.

4. Deel kennis! Deel kennis en nieuws uit de branche die relevant is voor je volgers. Denk hierbij aan het oplossen van een probleem, of het delen van tips. Stap in de schoenen van jouw volger; wat wil hij of zij weten?

5. Gebruik passend beeldmateriaal bij je updates en val daarmee op. Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat een bericht met beeld vaker wordt gelezen en gedeeld.

6. Deel vacatures via de LinkedIn bedrijfspagina. Bereik mensen die passen bij jouw profiel. LinkedIn is één van de populairste kanalen voor mensen die openstaan voor een nieuwe baan. Gemiddeld wordt 1 op de 5 vacatures ingevuld via LinkedIn.

7. Deel updates en vacatures in relevante groepen. Laat jouw expertise zien door relevante berichten te delen in een gerelateerde groep. Via groepen bereik je mensen die niet tot je eerste- of tweedegraads netwerk behoren. Via je persoonlijk profiel word je lid van een groep. Denk bijvoorbeeld aan een speciale groep voor vacatures in jouw branche.

 

Spreekt dit je aan, maar heb je de tijd en/of kennis voor het opzetten en beheren van een LinkedIn bedrijfspagina niet in huis? Dat begrijpen wij! Onze content creators staan klaar om jouw LinkedIn bedrijfspagina tot een succes te maken! Bel ons, we bespreken graag wat we voor jou kunnen betekenen.

Tags: