Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg - Pencilpoint
Gepubliceerd: 21-11-2017

De kracht van innovatie


Ieder jaar dezelfde campagne. Een nieuwe actie met dezelfde middelen promoten. Een advertentie in de krant, poster langs de weg en flyer door de brievenbus. Iedere campagne vallen de resultaten tegen. En toch blijven we vasthouden aan dat we altijd hebben gedaan. Wat maakt dat we dezelfde strategie hanteren en toch andere resultaten verwachten?


Gewoontes, een automatische piloot

Ongeveer 96% van onze tijd doen we dingen die we gewend zijn. Gewoontes zijn prettig; we hoeven er niet over na te denken, ze geven structuur en zekerheid. Gewoontes zijn ook onze valkuil. Blijven we nog leren? Blijven we openstaan voor innovaties?

 

Blijf innoveren

Als bedrijf is het nodig om te blijven innoveren. De wereld om ons heen staat ook niet stil. Uitspraken zoals ‘vroeger was het beter’ maakt dat we blijven vasthouden aan oude gewoonten. Maar helpt deze overtuiging ons verder? Of zetten wij onszelf vast met een illusie? Innovaties leveren veel op. Technologie en media veranderen. Met nieuwe (social) media kunnen we de doelgroep nog specifieker bereiken, kosten zijn lager en de effectiviteit van een campagne schiet omhoog.

 

Creativiteit is out-of-the-box denken

Veranderen is spannend. Je hebt geen keiharde bewijzen voor wat een nieuwe strategie oplevert. Het is makkelijk om te blijven vasthouden aan dat wat je altijd deed, ook al vallen de resultaten telkens weer tegen. Creativiteit vraagt out-of-the-box denken. Activiteiten doen die je anders niet doet, loslaten van gewoonten en benieuwd zijn naar resultaten.

 

Maak gebruik van je omgeving

Zie het starten van een nieuwe strategie als een testfase. Wie niet probeert, leert ook niet wat het oplevert. Met andere woorden: “als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg”. Een nieuwe aanpak hoef je niet alleen te doen. Maak gebruik van de expertise van je omgeving, schakel hulptroepen in en laat je adviseren.

 

Waarin wil jij innoveren? Neem contact op met onze content creators en wij kijken met je mee!