Deze website maakt gebruik van cookies

Mogen we cookies plaatsen? Zo kunnen we je de beste website ervaring bieden! Onze prachtige video's mogen wij alleen voor je afspelen als je de cookies accepteert. Door op 'Akkoord' te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in onze privacyverklaring.

Akkoord
Niet akkoord
24-02-2025

Lokaal vindbaar in de zoekmachine?

Hoe vaak betrap jij jezelf erop dat je lokaal aan het zoeken bent in de zoekmachine?  Zo zoeken we vaak dingen op als we in een bepaalde stad zijn om te eten, te overnachten of om een bepaalde winkel te bezoeken. Je kunt nu simpelweg een zoekopdracht uitzetten voor een restaurant in een stad, maar hoe zorg je er nu voor dat jouw bedrijf ook zo goed zichtbaar is?

Vindbaarheid 240x240

Google mijn bedrijf

Om in die lokale zoekopdracht te verschijnen is het belangrijk om Google Mijn Bedrijf in te richten. Je zet je bedrijf letterlijk op de kaart en bent daarmee zichtbaar voor iedereen in jouw omgeving. 

Het is een gratis tool van Google en het inrichten ervan vergt even wat werk, maar hoe beter je dit ingericht hebt en blijft onderhouden, hoe beter je vindbaar zal zijn. Hoe je Google Mijn Bedrijf voor jouw business instelt? Dat kun je gemakkelijk doen met onze Google Mijn Bedrijf handleiding.

Waar staan je adresgegevens?

Het is namelijk heel goed voor je vindbaarheid om jouw bedrijfsnaam, je adresgegevens en telefoonnummer in de footer van je website te zetten. Dit kun je doen door de HTML in je footer aan te passen. Het toevoegen van afbeeldingen in deze footer stelt Google niet zo op prijs, omdat Google deze niet kan zien.

Content, content en nog meer content

Je zult het vast nog veel vaker voorbij horen komen; content maken. En dan hebben we het over originele content. SEO-vriendelijke content. Dat betekent dat ook wanneer je lokaal gevonden wil worden, je de content aan moet passen met de juiste zoekwoorden en plaatsnamen. Er zijn verschillende mogelijkheden voor het plaatsen van de zoekwoorden. Denk hierbij aan het schrijven van een pakkende titel, tekst of meerdere tussenkopjes.

Maak lokale landingspagina(‘s)

Je lokale landingspagina is speciaal voor de mensen die ook daadwerkelijk lokaal zoeken. Het is dus belangrijk om onderzoek te doen naar de juiste zoekwoorden voor het vinden van deze pagina. Aan de hand van een zoekwoordenonderzoek kun je de pagina gaan vullen met relevante content voor mensen die zoeken naar jouw product of dienst in een bepaalde regio. 

Plaats je bedrijf ook op de Google Maps kaart met een routebeschrijving en je openingstijden. Dit zorgt er weer voor dat men je gemakkelijk kan vinden als zij op Google Maps aan het oriënteren zijn.

Verzamel lokale links

Dit is een doorlopend proces en het is waardevol om hier continue tijd in te blijven investeren. Dit kost over het algemeen wel iets meer tijd en vergt wat aandacht, maar als je eenmaal een aantal lokale links hebt, is dat heel goed voor je vindbaarheid. 

Je gaat namelijk opzoek naar andere (lokale) websites en daar vragen of ze een link (ook wel linkbuilding genoemd) willen plaatsen naar jouw website. Op deze manier ziet Google dat een ander bedrijf jouw landingspagina als een waardevolle bron ziet, en daarmee is de kans groot dat je hoger geplaatst wordt in Google.

Kunnen wij je helpen?

Wij kunnen je helpen bij het opzetten van Google Mijn Bedrijf, de juiste landingspagina’s én onze tekstschrijver kan je voorzien van SEO-vriendelijke teksten. Ben je benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem contact met ons op!

Hulp nodig bij het opzetten van Google mijn Bedrijf?

misschien vind je deze artikelen ook interessant

Prins vs digitaal 240x240

Print vs. digitaal

Wist je dat papier al bijna 2000 jaar gebruikt wordt als communicatiemiddel? We zien dat de wereld van print de afgelopen jaren een flinke ontwikkeling doormaakt. Het is inmiddels bijna een luxeproduct en het wordt gebruikt voor het overbrengen van een beleving en een tastbare ervaring. Sinds enkele jaren is het de wereld van online die veel print overneemt.

We zien de laatste tijd wel de trend dat ook offline media weer een opmars maakt. Door stijgende bezorgdheid over de verandering van het klimaat, zien we wel een andere ontwikkeling in het soort drukwerk. Er wordt steeds meer duurzaam gedrukt, waarbij er gebruikgemaakt wordt van milieuvriendelijke materialen en energiezuinige technologieën.

Vindbaarheid 240x240

Lokaal vindbaar in de zoekmachine?

Hoe vaak betrap jij jezelf erop dat je lokaal aan het zoeken bent in de zoekmachine?  Zo zoeken we vaak dingen op als we in een bepaalde stad zijn om te eten, te overnachten of om een bepaalde winkel te bezoeken. Je kunt nu simpelweg een zoekopdracht uitzetten voor een restaurant in een stad, maar hoe zorg je er nu voor dat jouw bedrijf ook zo goed zichtbaar is?

Branding 240x240

Dit móet je weten over (re)branding

Het bouwen van een sterke en herkenbare identiteit, dat is waar Branding over gaat. Een sterke Branding onderscheid je van concurrentie, het zorgt voor loyaliteit en het vergroot de waarde van je bedrijf. Het is een cruciaal onderdeel van je marketing en meer dan een logo en kleurenschema. Wij delen enkele feiten over Branding!

Linkbuilding 240x240

Een Linkbuilding strategie voor jouw website

Dat online aanwezigheid ontzettend belangrijk is, dat is al langere tijd duidelijk. Een goed ontwikkelde strategie is belangrijk voor het succes. Niet alleen voor de socialmediakanalen wil je een effectieve strategie inzetten, ook voor je vindbaarheid op Google is dit belangrijk. 

We spreken hier dan van een SEO-strategie. Ook wel de search engine optimalisatie genoemd. Binnen je SEO-strategie zijn er verschillende aspecten die aan bod komen, waaronder het actief inzetten van Linkbuilding. Maar wat is Linkbuilding nu en hoe kun je dit inzetten voor jouw bedrijf? Wij leggen het uit.

wil je
jouw idee
met ons
bespreken?

Bel of mail ons en we plannen graag een vrijblijvende afspraak in. De koffie staat klaar! 

Copyright © Pencilpoint | Website: Pencilblocks