Deze website maakt gebruik van cookies

Mogen we cookies plaatsen? Zo kunnen we je de beste website ervaring bieden! Onze prachtige video's mogen wij alleen voor je afspelen als je de cookies accepteert. Door op 'Akkoord' te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in onze privacyverklaring.

Akkoord
Niet akkoord
02-11-2022

Hoe word je succesvol op Instagram?

Instagram is een van de snelst groeiende social mediaplatformen in Nederland en groeide afgelopen jaar met 11%. Het platform is vooral populair bij jongeren, maar het gebruik in andere leeftijdscategorieën stijgt ook. Er worden dagelijks miljoenen berichten, Stories en Reels gedeeld. Daarom is Instagram meer dan geschikt voor het vertellen van het verhaal van jouw merk of bedrijf.

Hoe word je succesvol op instagram

Instagram maakt gebruik van algoritmes om de miljoenen berichten te filteren. Hierdoor weet Instagram welke content interessant is voor welke gebruiker. Berichten met veel interactie staan hoog in de algoritmes en komen daardoor vaker op de feed en de Explore-pagina van gebruikers terecht. Maar hoe zorg je ervoor dat de algoritmes jouw berichten oppikken? Wij geven je een aantal tips. 

Likes

Likes spelen zeker een rol bij de algoritmes, maar een bericht met alleen veel likes heeft niet direct in succes. Een like wordt namelijk gemakkelijk gegeven: twee keer tikken en verder scrollen. Dit wil niet zeggen dat likes onbelangrijk zijn, maar dat het ook iets is waar je je niet op moet blindstaren.

Comments

Comments spelen een iets grotere rol bij algoritmes. Lok daarom interactie uit bij je volgers door een vraag te stellen of naar een mening te vragen. Reageer zelf ook zodra iemand een comment achterlaat. Hoe meer reacties, hoe meer interactie en hoe hoger jouw bericht in het algoritme komt.

Shares

Het aantal shares van jouw bericht is ook belangrijk. Maak een bericht interessant genoeg zodat mensen het willen delen met vrienden. Berichten die humor bevatten of herkenbaar zijn worden over het algemeen het meest gedeeld.

Saves

De mate waarin jouw berichten worden opgeslagen hebben ook invloed op de algoritmes. Gebruikers die jouw bericht opslaan, vinden de inhoud blijkbaar interessanter dan andere content die zij zien en bekijken deze berichten vaak later weer terug. Plaats je veel recepten, tips of tutorials? Deze berichten hebben de grootste kans op een save.

Kijktijd

Hoe lang een gebruiker jouw bericht bekijkt, heeft de grootste invloed op het algoritme. Gebruik beeld dat mensen triggert om te (blijven) kijken. Plaats een opvallende foto, begin je video met een trigger-shot, stel direct een vraag of grijp de aandacht op een andere manier.

Samenspel

Een laatste tip: focus je niet slechts op één factor. Alleen een lange kijktijd of een bak aan likes is namelijk niet voldoende. Alleen door een goed samenspel tussen deze factoren komt je bericht hoger in het algoritme te staan.

Hulp nodig?

Wil je je zichtbaarheid op Instagram vergroten, maar weet je niet waar je moet beginnen? De contentspecialisten van Pencilpoint helpen je graag. Neem contact met ons op om jouw wensen te bespreken.

Ook succesvol worden op instagram?

misschien vind je deze artikelen ook interessant

Maak impact met buitenreclame

Je kunt in het hedendaagse digitale tijdperk nog steeds impact maken met buitenreclame. Het biedt namelijk unieke mogelijkheden om je merk te versterken en nieuwe doelgroepen aan te spreken. Hoe kun je een blijvende indruk maken met buitenreclame en daarmee je zichtbaarheid vergroten? In deze blog bespreken we hoe je een blijvende indruk kunt achterlaten met buitenreclame. Je hebt immers maar één kans om een goede eerste indruk te maken op potentiële klanten.

Kracht van bedrijfsfotografie

De kracht van bedrijfsfotografie

In de dynamische wereld van marketing is visuele content een cruciaal element. De kracht van bedrijfsfotografie ligt in het vastleggen van de unieke identiteit en essentie van jouw organisatie. Geen anonieme stockfoto's, maar échte karaktervolle beelden die jouw bedrijf onderscheiden van de concurrent.

Hoe ontwikkel je een effectieve merkstrategie 2

Het fundament van een sterk merk

De merkstrategie vormt de basis van alles wat je doet om de doelen van je onderneming te behalen. Een strategie is belangrijk om uiteindelijk je doelen te kunnen behalen en het maximale eruit te halen.

Het geeft daarnaast overzicht en het maakt het makkelijker om naar het eindresultaat toe te werken. Het is de koers die je vaart met je merk om uiteindelijk de meeste impact te kunnen maken. Hoe je deze koers vaart en wat de effectiviteit ervan is, hangt af van hoe goed de strategie opgezet is.

blog neuromarketing

Hoe bewuste acties het onbewuste beïnvloeden – Michelle vertelt

In de steeds competitievere wereld van marketing draait alles om het begrijpen van de consument. Wat drijft hun beslissingen? Hoe kunnen we hun gedrag beïnvloeden?

‘Neuromarketing combineert principes uit neurowetenschappen en marketing om het gedrag van consumenten beter te begrijpen. En dat is precies waar de cursus Neuromarketing in Praktijk over ging die ik recent heb mogen volgen.’

wil je
jouw idee
met ons
bespreken?

Bel of mail ons en we plannen graag een vrijblijvende afspraak in. De koffie staat klaar! 

Copyright © Pencilpoint | Website: Pencilblocks