Deze website maakt gebruik van cookies

Mogen we cookies plaatsen? Zo kunnen we je de beste website ervaring bieden! Onze prachtige video's mogen wij alleen voor je afspelen als je de cookies accepteert. Door op 'Akkoord' te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in onze privacyverklaring.

Akkoord
Niet akkoord
20-07-2023

Het bekende blauwe vinkje op Instagram

Het blauwe vinkje: veel Instagramgebruikers willen hem graag hebben. Het blauwe vinkje dient oorspronkelijk als een verificatie voor de echtheid van je account. Het wordt tot nu toe vooral ingezet bij bekende mensen en bedrijven met een bepaald aantal volgers. Op deze manier kun je namelijk aantonen dat jouw profiel ‘echt’ is en het geen imitatie account betreft.

Het vinkje werd vooral gezien als een status en om te laten zien dat het account echt was. Er heeft zich in de afgelopen tijd een bijzondere ontwikkeling voorgedaan. Vanaf nu hoef je namelijk niet meer zoveel volgers te hebben om ook het bekende blauwe vinkje toegekend te krijgen van Instagram.

Blauw vinkje op instagram kopen

Er werd al eerder in februari aangekondigd dat het blauwe vinkje straks ook officieel te koop zou zijn. Je kunt het blauwe vinkje nu kopen via de app. Het kopen van het verificatielinkje kan al vanaf 11.99 dollar per maand. Let op: je moet hiervoor wel een identiteitsdocument aanleveren, zodat Instagram je ook daadwerkelijk kan verifiëren.

Wat doet dit blauwe vinkje nu precies?

Volgens Meta zijn er verschillende voordelen gebonden aan het kopen van het blauwe vinkje op Instagram. Zo kun je jouw community laten weten dat je ‘echt’ bent. Je doorloopt namelijk een verificatieproces waarbij je een officieel identiteitsbewijs moet aanleveren in combinatie met een selfievideo.

Je krijgt daarnaast toegang tot verschillende exclusieve functies. Zo ontvang je stickers op Stories en Reels die voor anderen niet toegankelijk zijn. Je krijgt 100 sterren per maand op Facebook om ook andere makers te kunnen steunen.

Je krijgt meer ondersteuning en accountbescherming. Zo kun je jezelf beschermen tegen imitatie met de proactieve accountmonitoring en een tweestapsverificatie. Je profiteert ook van directe accountondersteuning. 

Voor wie is het kopen van het blauwe vinkje op Instagram interessant?

Het kopen van het blauwe vinkje op Instagram is nog maar nét beschikbaar in Nederland, er is dus nog niet veel bekend. Meta zelf geeft aan dat ze zich met deze nieuwe ontwikkeling vooral richten op influencers en andere makers van content. Het wordt ook wel een ‘speciale klantendienst’ genoemd die extra bescherming biedt tegen mensen die zich voordoen als iemand anders. Je kunt Facebook en Instagram uiteraard ook nog steeds ‘gewoon’ gebruiken.

Wij houden deze ontwikkeling de komende tijd goed in de gaten. Als blijkt dat dit blauwe vinkje daadwerkelijk meerwaarde gaat bieden, zullen wij hier ons advies over communiceren.

Wil je in de tussentijd graag extra ondersteuning krijgen bij het plaatsen van content op jouw socialmediakanalen? Wij nemen dit graag uit handen voor je. Neem vrijblijvend contact met ons op, om te kijken wat we voor jou kunnen betekenen. 

Wil je social media uitbesteden?

misschien vind je deze artikelen ook interessant

08
okt

Maak impact met buitenreclame

Je kunt in het hedendaagse digitale tijdperk nog steeds impact maken met buitenreclame. Het biedt namelijk unieke mogelijkheden om je merk te versterken en nieuwe doelgroepen aan te spreken. Hoe kun je een blijvende indruk maken met buitenreclame en daarmee je zichtbaarheid vergroten? In deze blog bespreken we hoe je een blijvende indruk kunt achterlaten met buitenreclame. Je hebt immers maar één kans om een goede eerste indruk te maken op potentiële klanten.

Kracht van bedrijfsfotografie

27
jun

De kracht van bedrijfsfotografie

In de dynamische wereld van marketing is visuele content een cruciaal element. De kracht van bedrijfsfotografie ligt in het vastleggen van de unieke identiteit en essentie van jouw organisatie. Geen anonieme stockfoto's, maar échte karaktervolle beelden die jouw bedrijf onderscheiden van de concurrent.

Hoe ontwikkel je een effectieve merkstrategie 2

07
mei

Het fundament van een sterk merk

De merkstrategie vormt de basis van alles wat je doet om de doelen van je onderneming te behalen. Een strategie is belangrijk om uiteindelijk je doelen te kunnen behalen en het maximale eruit te halen.

Het geeft daarnaast overzicht en het maakt het makkelijker om naar het eindresultaat toe te werken. Het is de koers die je vaart met je merk om uiteindelijk de meeste impact te kunnen maken. Hoe je deze koers vaart en wat de effectiviteit ervan is, hangt af van hoe goed de strategie opgezet is.

blog neuromarketing

13
mrt

Hoe bewuste acties het onbewuste beïnvloeden – Michelle vertelt

In de steeds competitievere wereld van marketing draait alles om het begrijpen van de consument. Wat drijft hun beslissingen? Hoe kunnen we hun gedrag beïnvloeden?

‘Neuromarketing combineert principes uit neurowetenschappen en marketing om het gedrag van consumenten beter te begrijpen. En dat is precies waar de cursus Neuromarketing in Praktijk over ging die ik recent heb mogen volgen.’

wil je
jouw idee
met ons
bespreken?

Bel of mail ons en we plannen graag een vrijblijvende afspraak in. De koffie staat klaar! 

Copyright © Pencilpoint | Website: Pencilblocks