Nieuw logo voor Cafe Vicoria - Pencilpoint
Gepubliceerd: 14-11-2018 Cafe Victoria is al 150 jaar een begrip in Woerden. De meeste mensen kennen het cafe vooral van de vrijdag- en zaterdagavond, maar Cafe Victoria biedt veel meer. Om dat onder de aandacht te brengen en om een bredere doelgroep aan te spreken, ontwikkelde Pencilpoint een nieuw logo.
Op basis van de oriënterende gesprekken bleek dat Cafe Victoria het jaren ’50 gevoel verder wil doorvoeren in het interieur en in de rest van de uitstraling. Pencilpoint ging aan de slag om hier een passende huisstijl bij te ontwikkelen.

Uniek ontwerp
Uit de schetsen van Pencilpoint kwam Victoria tot leven. Een vriendelijk, gastvrije dame met een open uitstraling. Het haar en de kleding van Victoria zijn typisch jaren ’50.

Het unieke van het ontwerp is dat de kleuren van het logo zijn gebaseerd op de modekleuren van de jaren ’50. Het gebruikte lettertype Futura is ontwikkeld in die tijd. Een goed passende combinatie dus!

Diverse uitvoeringen
Om er zeker van te zijn dat Vicoria altijd op de juiste wijze en goed herkenbaar op verschillende uitingen kan worden toegepast, ontwierp Pencilpoint naast een staand logo onder meer ook een liggende versie, een diapositieve en een versie voor op social media.