Gezien worden tijdens de feestdagen: 20 ideeën - Pencilpoint
Gepubliceerd: 17-10-2019 Ben jij klaar voor december? Dé maand om op te vallen bij je doelgroep en vooral de koopgrage consument? Bedenk dit jaar eens iets anders dan een standaard kerstkaart. Wij geven je 20 ideeën voor je marketing tijdens de feestdagen.

Algemeen


1. Cadeautje


Iedereen wordt blij van cadeaus. Geef iets aan je relaties en/of nieuwe klanten. Kom niet aanzetten met een pen, pepermuntjes of een kladblok. Er bestaan zoveel andere opvallende relatiegeschenken! Succes met kiezen.

2. Kerstballen met jouw logo


Een voorbeeld van zo’n relatiegeschenk: laat kerstballen bedrukken met jouw logo of met een persoonlijke boodschap. Misschien cheesy, maar wel net even anders.

3. Klantenevent


Geef een feestelijk diner of een kerstborrel voor je klanten. Er is vást een moment waarop je ook nog even je diensten onder de aandacht kunt brengen.

4. Kerstontbijt voor goede doel


Organiseer een kerstontbijt voor de mensen die het minder breed hebben. Zoek hiervoor maatschappelijke partners en misschien kom je er ook nog mee in de media.

5. Nieuwjaarsfeest


Nodig klanten uit voor een event ná de feestmaand om ze te bedanken voor de samenwerking het afgelopen jaar. Dan hebben ze ook meer tijd om te komen.

6. Doneer je winst


Sponsor een goed doel of lokaal initiatief en informeer je klanten daarover.

7. Campagne voeren


Bedenk tijdig een speciale campagne en treed hiermee naar buiten via onder meer je website, social media, buitenreclame, een e-mailing en/of flyers.

Design


8. Schitterend drukwerk


Flyer, magazine of papieren mailing versturen? Trek voor je decemberdrukwerk alle clichés uit de kast en ga voor zilver, goud en glitter.

9. Tijdelijk een feestelijk logo


Geef je bedrijfslogo een december-touch. Wat dacht je van een laagje sneeuw?

10. Persoonlijke kerstgroet


Stuur een kerstkaart met een persoonlijke wens, misschien zelfs handgeschreven. Doe het ruim voor Kerst, anders verdwijnt ie straks onderop de andere stapels kaarten.

11. Zelfgebouwde kerstboom van karton


Ook om te versturen: platte bouwpakketjes van stukken dik karton die samen een rendier of kerstboom vormen. Te bedrukken met jouw logo en in jouw huisstijlkleuren. Leuk om neer te zetten op jouw werkplek of die van je klant.

Website


12. Korting


Geef vaste of nieuwe klanten een feestdagenkorting bij aanschaf van je product.

13. Easter eggs


Easter eggs in december? Ja, dit zijn verborgen grappen, boodschappen of functies op je website. Zoek in Google bijvoorbeeld eens op ‘do a barrel roll’. Laat je eigen websitebezoekers zoeken naar verstopte cadeautjes en koppel daar een winactie aan.

14. Optimaliseer je website


Maak je nieuwe actiepagina’s aan? Zorg voor SEO-teksten met zoekwoorden die jouw doelgroep gebruikt. Zo worden je pagina’s beter gevonden.

15. Blik terug


Publiceer een blog met jouw meest gelezen blogs van het afgelopen jaar.

Social media


16. Content vooruitplannen


De decembermaand is hectisch. Maak van tevoren een kalender met een beschrijving van de berichten en plan deze in via een socialmediamanagementtool. Zo blijf je zichtbaar.

17. Adverteer op social media


Plaats gerichte advertenties met speciale deals op bijvoorbeeld Facebook en bereik hiermee specifieke doelgroepen. Denk aan mensen die jouw website al eens bezochten.

18. Foto-actie


Laat ontvangers van jouw kerstcadeau of give-away een foto delen met jouw product en jouw bedrijf taggen. Reageer, creëer betrokkenheid en inspireer anderen.

19. Profiel met feestlook


Breng je volgers in de feeststemming: geef je socialmediaprofielen een feestlook. Ontwerp bijvoorbeeld een nieuwe headerfoto die helemaal in de sfeer van Oud en Nieuw past.

20. Behind the scenes-video


Laat je menselijke kant zien en geef volgers een kijkje achter de schermen. Laat medewerkers bijvoorbeeld hun grappigste kerstherinnering vertellen en deel de video.

Meer gezien worden?


Wij helpen je graag om op te vallen bij je doelgroep. Online en offline. Neem contact op als je benieuwd bent naar de mogelijkheden.